Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola és Gregus Máté Tagintézménye

A Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola közel 145 éves múltra tekint vissza. A tagintézmény magán viseli a falusias jelleget, az épületet nagy park veszi körül. Az iskola külső megjelenésében is igazodik a XXI. század igényeihez. A tanulói létszám 100 fő körül mozog, jellemzően a kisközségben és a környező tanyákon élő családok gyermekei tanulnak itt.

0 db
az iskolában kihelyezett hulladékgyűjtő edények száma
0 %
a szelektív hulladék aránya a kommunális hulladék ellenében
0 Ft
a projekt összköltsége az intézményben

A hatékony rendszernek köszönhetően csökkent a kommunális hulladék mennyisége, amellyel éves szinten

0 Forint

összeget takarít meg az intézmény.

Az iskola különleges adottsága volt, hogy több helyen találhatóak az épületei. Az épületek felmérése során ügyeltünk arra, hogy a megfelelő helyen legyenek a szemetesek, mivel különösen a székkutasi intézmény tágas belső terekkel rendelkezett. Így a folyosóra is több helyre kellett szemeteseket kihelyezni. A helyi hulladékszolgáltató felkeresése biztosította, hogy szakszerű legyen a gyűjtés. A helyi gyűjtési rend előnye, hogy szinte az összes szeletíven gyűjthető hulladékot egy szemetesbe lehet helyezni. Ezzel megnőtt a lehetőség arra, hogy egy jól és egyszerűen működő rendszert hozzunk létre.
Az iskola különleges adottsága volt, hogy több helyen találhatóak az épületei. Az épületek felmérése során ügyeltünk arra, hogy a megfelelő helyen legyenek a szemetesek, mivel különösen a székkutasi intézmény tágas belső terekkel rendelkezett. Így a folyosóra is több helyre kellett szemeteseket kihelyezni. A helyi hulladékszolgáltató felkeresése biztosította, hogy szakszerű legyen a gyűjtés. A helyi gyűjtési rend előnye, hogy szinte az összes szeletíven gyűjthető hulladékot egy szemetesbe lehet helyezni. Ezzel megnőtt a lehetőség arra, hogy egy jól és egyszerűen működő rendszert hozzunk létre.

Az iskola adottságainak felmérése

Az intézmények meglátogatása során különösen a székkutasi épület sajátossága mutatkoztak meg. Alacsony diáklétszámának köszönhetően egy családias közösség fogadott minket, ahol a diákok ténylegesen magukénak érzik az iskola épületét. * A hódmezővásárhelyi iskolákban fontos szerepet kaptak azok a termek, ahol nem folyik mindennapi oktatás, de mégis keletkezik hulladék. Így került több szertárként funkcionáló terembe is szelektív hulladékgyűjtő. * Az iskolák mellett meglátogattam a helyi hulladéklerakó telepet, amely a város határában működik. A kommunális hulladék lerakása mellett a telepen papír hulladék előkészítése is zajlik, amit később értékesítenek. Érdekes volt látni, hogyan dolgozik egy ilyen üzem. A telep vezetője felajánlotta, hogy az iskola meglátogathatja a telepet, ha a járványhelyzet ezt majd megengedi.
Az intézmények meglátogatása során különösen a székkutasi épület sajátossága mutatkoztak meg. Alacsony diáklétszámának köszönhetően egy családias közösség fogadott minket, ahol a diákok ténylegesen magukénak érzik az iskola épületét. * A hódmezővásárhelyi iskolákban fontos szerepet kaptak azok a termek, ahol nem folyik mindennapi oktatás, de mégis keletkezik hulladék. Így került több szertárként funkcionáló terembe is szelektív hulladékgyűjtő. * Az iskolák mellett meglátogattam a helyi hulladéklerakó telepet, amely a város határában működik. A kommunális hulladék lerakása mellett a telepen papír hulladék előkészítése is zajlik, amit később értékesítenek. Érdekes volt látni, hogyan dolgozik egy ilyen üzem. A telep vezetője felajánlotta, hogy az iskola meglátogathatja a telepet, ha a járványhelyzet ezt majd megengedi.

Az iskola meglátogatása

A kapcsolat az iskolával összességében jó volt, de az épületek fizikai távolsága okozott némi nehézséget. A tanárok és a diákok is jól fogadták a projektet, mindhárom épületben rendben zajlott a festés és kihelyezésre kerültek az edények.  A következő látogatás során áttekintésre kerültek a részletek, melynek során a takarítók arról számoltak be, hogy a festék takarítás közben olykor oldódni kezd, mert vizes kézzel érintik meg. Egyes osztályok ezt úgy oldották meg, hogy bevonatot fújtak a szemetesekre, aminek köszönhetően védve lettek.
A kapcsolat az iskolával összességében jó volt, de az épületek fizikai távolsága okozott némi nehézséget. A tanárok és a diákok is jól fogadták a projektet, mindhárom épületben rendben zajlott a festés és kihelyezésre kerültek az edények.  A következő látogatás során áttekintésre kerültek a részletek, melynek során a takarítók arról számoltak be, hogy a festék takarítás közben olykor oldódni kezd, mert vizes kézzel érintik meg. Egyes osztályok ezt úgy oldották meg, hogy bevonatot fújtak a szemetesekre, aminek köszönhetően védve lettek.

A projekt előrehaladása

(Visited 128 times, 1 visits today)